Verbetering communicatie BFA’s

Het doel is om meer finetuning en sturing te realiseren om het bereiken van groepsboni en individuele boni voor leden en centrale te maximaliseren.

Het concept zal via webinars uitgelegd worden en het zal tegen 09-2022 operationeel zijn. Tijdens MenoFair in oktober 2022 kunnen de leden nog exta gesensibiliseerd worden.

Opvolging werkgroepen

Na de exits van Clabots en Metaleuven zijn er minder middelen beschikbaar om alle thema’s aan te pakken. Daarom werd er besloten om alle werkgroepen samen te laten komen voor een overleg met als doel om het „laag hangend fruit“ te plukken en een timing af te spreken voor de andere thema’s.

5 september in de X-PO hallen in Kortrijk tijdens de DIY Homing beurs lijkt een opportuniteit om deze vergadering concreet in te vullen.

Leveringscontainers

Het magazijn heeft een gebrek aan containers, een aantal is defect, een aantal komt niet terug en daar is bovendien niet van geweten waar ze zijn. Daarenboven zijn de huidige metalen containers duur, arbeidsintensief in de manipulatie, moeten ze altijd gefilmd worden en zijn zeniet traceerbaar. Er werd dus een voorstel uitgewerkt om aan de slag te gaan met containers in gerecycleerd kunststof.

Deze zijn user friendly, gemakkelijk stapelbaar, traceerbaar en ze moeten niet gefilmd worden zodat ze ook beter zijn voor het milieu. Een test met 5 leden gedurende 6 maanden wordt opgestart en na 6 maand geëvalueerd.

Pricing eigen merken

850 referenties die 55 % van de omzet in de eigen merken vertegenwoordigen werden geanalyseerd en vergeleken met A-merken van leveranciers op hun positionering, hun marge voor onze leden, de breedte en de diepte van de assortimenten, de marketingstrategie en de logistieke strategie.

De uitkomst en de studie wordt in de loop van de zomer gecommuniceerd en de implementatie (aanpassingen) ervan zal tegen MenoFair in oktober uitgevoerd worden.

Een reactie achterlaten