Beste Vennoten,

Zoals u waarschijnlijk al hebt gehoord, hebben we dit jaar besloten om ons communicatiesysteem in de breedste zin van het woord te herzien. Met deze brief willen we jullie informeren over onze nieuwe strategieën voor het beheer van onze sociale netwerken (Facebook, Instagram, LinkedIn).

Vandaag de dag zijn sociale netwerken essentieel geworden voor alle soorten bedrijfsactiviteiten. Ze kunnen worden gebruikt om klantentrouw op te bouwen, merkbekendheid te vergroten en nieuwe prospects te bereiken die overeenkomen met uw doelgroep. Het zou zonde zijn om er geen gebruik van te maken. Om te beginnen werden thema's en subthema's zorgvuldig uitgedacht volgens de verschillende periodes van het jaar. De thema's en subthema's zijn ook zorgvuldig afgestemd op het productassortiment van A- en AA-leveranciers en onze eigen merken. U vindt de thema's en subthema's die we hebben gekozen, samen met hun tijdschema's voor HandyHome en MenoPro, als bijlage bij deze e-mail.

Vanaf april kiezen we voor twee verschillende strategieën om deze verschillende thema's en subthema's aan te pakken:

Eigen merk managementstrategie

Binnen de MenoGroup hebben we het geluk te beschikken over een reeks eigen merken waarvoor we de exclusieve distributierechten in België hebben. Met de kwaliteit van A-merken tegen een competitieve prijs die gemiddeld twintig procent lager ligt dan de marktprijs, verdient deze strategische troef het om verder uitgebuit te worden. Voor elk subthema wordt een artikel uitgelicht van een van de eigen merken voor zowel HandyHome als MenoPro.

We zullen de "Ijzersterk" planningstool gebruiken om deze strategie in actie te brengen.

We weten dat het beheren van sociale netwerken een klus op zich kan zijn en dat de meesten van jullie er geen tijd voor hebben. Meno biedt u de mogelijkheid om uw eigen merken op uw sociale netwerken te plaatsen. Als u het exclusieve beheer van uw sociale netwerken wilt behouden, laat het ons dan weten. In dat geval zullen wij u de weekaanbiedingen voorstellen en kunt u beslissen of u deze al dan niet opneemt in uw sociale netwerken. Als u ons toestemming geeft om uw accounts te beheren, kunt u natuurlijk altijd de aanbiedingen verwijderen die u niet bevallen.

We willen u eraan herinneren dat elk huismerkartikel kan worden besteld in de centrale voorraad met levering de volgende dag in uw winkel.

Merkmanagementstrategie voor leveranciers A en AA

Onze A- en AA-leveranciers hebben ook het sociale netwerkschema ontvangen en werden uitgenodigd om ons hun aanbiedingen te sturen volgens de thema's en subthema's waarmee hun productassortiment overeenkomt. Wij zullen intern beoordelen of deze aanbiedingen geschikt zijn om op de platforms te plaatsen.

Wat uw winkels betreft, hebben we via EDI toegang tot de verschillende merken die u volgt. We zullen een jaar lang de inventaris van de door u verdeelde merken bekijken en vervolgens kunnen posten op basis van uw accounts. We zijn van plan om deze inventaris één keer per jaar bij te werken. Als u in de loop van het jaar een merk wilt volgen of niet langer wilt volgen, aarzel dan niet om het ons te laten weten en we zullen u toevoegen/verwijderen van onze lijst.

Nogmaals, net als bij onze eigen merken, plaatst Meno deze A- en AA-merken op uw sociale netwerken. Als u het exclusieve beheer over uw sociale netwerken wilt behouden, kunt u ons dat laten weten. In dat geval zullen wij u de aanbiedingen van de week voorstellen en kunt u zelf beslissen of u deze al dan niet opneemt in uw sociale netwerken. Als je ons toestemming geeft om je accounts te beheren, kan u natuurlijk altijd aanbiedingen verwijderen die niet bij u passen.

Laten we samen de toekomst van onze communicatie vormgeven, gewapend met deze nieuwe strategieën, om uw winkels naar nieuwe hoogten te stuwen. Uw betrokkenheid is de drijvende kracht achter ons gezamenlijke succes en we kijken ernaar uit om onze gezamenlijke inspanningen te zien floreren in dit dynamische digitale tijdperk. Bedankt voor uw vertrouwen en waardevolle samenwerking.

Een reactie achterlaten